به نقل از شرکت تولید محتوا گزاره ، امروزه کسبوکارهای ایرانی از حالت سنتی خود فاصله زیادی گرفته و هرکدامشان بهنحوی در حال افزایش حضور دیجیتال خود هستند. تعداد کسبوکارهایی که هر سال حضور مجازی را به حضور فیزیکی ترجیح میدهند، بیشتر شده و همین امر باعث شده که مباحثی ازجمله دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا اهمیت بیشتری پیدا کنند.
با توجه به تازگی این سبک از کسبوکار در ایران و اشباع ناگهانی که در فضای آن ایجاد شده است، میتوان پیشبینی کرد که صرفا بیزینسهایی در این مسیر موفق خواهند بود که طبق یک استراتژی مشخص و حرفهای فعالیت میکنند. در ادامه این گزارش نگاهی به وضعیت تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ در بازار ایران خواهیم داشت تا شما نیز کمابیش با این فضا آشنا شوید.
ارتباط دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا
تولید محتوا زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد. در واقع دیجیتال مارکتینگ فرآیندی گستردهتر است که یکی از بخشهای آن، تولید محتوا است. با توجه به اینکه تولید محتوا شالوده اصلی هویت یک برند را تشکیل میدهد، میتوان گفت که بخش قابل توجهی از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ را تولید محتوا تشکیل میدهد؛ بههمینخاطر لازم است که همواره توجه فراوانی به تولید محتوا داشت.
کانالهای تولید محتوا در ایران
در حال حاضر با در نظر گرفتن محبوبترین بسترهایی که برندهای مختلف در آنها مشغول فعالیت هستند، پرطرفدارترین کانالهای تولید محتوای ایران عبارتاند از:
- سایتها
- اینستاگرام
- یوتیوب
هر کسبوکار معمولا با راهاندازی سایت اختصاصی خود و تولید محتوا، سعی دارد تا از طریق موتورها جستجو از جمله گوگل، ترافیک ارگانیک جذب کند. همچنین بهخاطر طرفداران بالایی که شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد، فعالیت در این شبکه نیز یکی از الزامات هر کسبوکار آنلاین محسوب میشود. تولید محتوا در یوتیوب نیز بهخاطر درآمد دلاری که میتواند در پی داشته باشد، هم برای اشخاص و هم برای برندهای مختلف، یکی از جذابترین گزینهها است.
کدامیک مهمتر است؟ تولید محتوا در سایت یا اینستاگرام و یوتیوب؟
اینکه کدامیک از بسترهایی که مطرح شدند اهمیت بیشتری داشته باشد، به عوامل زیادی ازجمله جامعه مخاطبان کسبوکار بستگی دارد؛ اما با یک بررسی کلی میتوان گفت که تولید محتوا برای سایت در عین داشتن هزینهای پایینتر، میتواند نتیجه بهتری را نیز بهبار آورد.
با اینکه محتوای مالتیمدیا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اما همچنان موتورهای جستجو که مخاطبان را بهصورت مستقیم به خواستهشان متصل میکنند محتوای متنی را در اولویت قرار داده و درک بهتری نیز از آن دارند. وقتی که چیزی را در گوگل جستجو میکنید، اغلب سایتهایی که در رنکینگهای برتر قرار دارند بهخاطر محتوای ارزندهای که ارائه کردهاند موفق به کسب آن جایگاه شدهاند. بههمیندلیل، تولید محتوای متنی سئو شده و باکیفیت را میتوان یکی از برگهای برنده هر کسبوکار اینترنتی دانست.
علاوهبراین، وقتی که یک کاربر عبارتی مانند «خرید موبایل» را جستجو میکند، با قصدی مشخص به مشاهده و بررسی سایتها مشغول میشود. در واقع برخلاف شبکههای اجتماعی که معمولا افراد بهصورت ناگهانی با محصولات مختلف روبرو میشوند، در گوگل افراد هنگامی با محصولات روبرو میشوند که واقعا قصد خرید را دارند. بههمینخاطر، در بیشتر مواقع پیشنهاد میشود که در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای متنی ارجحیت داشته باشند.
قیمت تولید محتوای متنی | برگی برنده
یکی از بزرگترین مزایایی که سرمایهگذاری روی تولید محتوای متنی در پیش دارد، این است که معمولا هزینه چندانی را نسبت به سایر سبکهای تولید محتوا در پی نداشته و میتوان با پرداخت مبلغی بسیار پایینتر، محتواهایی درجهیک را دریافت کرد. در واقع قیمت تولید محتوای متنی باعث شده که بسیاری از کسبوکارهای تازه و نوپا، فعالیت در بستر وب را نسبت به شبکههای اجتماعی ترجیح دهند یا اینکه بودجه بیشتری را برای سئو و تولید محتوای متنی درنظر بگیرند.
شرکتهای تولید محتوای متنی در ایران
خوشبختانه کسبوکارهای ایرانی روزبهروز به سمت فعالیت تخصصیتر گام برمیدارند و همین امر به ایجاد شرکتهایی منجر شده است که در حوزهای بهخصوص، خدماتی تخصصی و حرفهای را ارائه میدهند. یکی از این حوزهها، تولید محتوای متنی است.
گاهی اوقات انتخاب از بین شرکتهای تولید محتوای متنی امری دشوار است اما طبق تجربه و نظرات کاربران، پیشنهاد میکنیم که اگر شما هم میخواهید تجربهای متفاوت از تولید محتوای سئو شده را برای خود رقم بزنید، بههیچعنوان شرکت تولید محتوا گزاره را از دست ندهید. شرکت تولید محتوا گزاره بهعنوان یکی از بهترین شرکتهای تولید محتوای سئو شده، مفتخر است تا استانداردترین محتوای متنی ممکن را برای کارفرمایان گرامی آمادهسازی کرده و در سریعترین زمان ممکن، تمامی سفارشات را به انجام برساند.
آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز مفید است؟
یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز به همان اندازه تولید محتوای انساننویس مفید است؟ یا اینکه میتواند به سئو و روند پیشرفت سایت آسیب وارد کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که متاسفانه تولید محتوا با هوش مصنوعی بهخاطر فقدان خلاقیت، توانایی رقابت با محتواهای انساننویس را ندارد. در ماههای اخیر الگوریتمهای گوگل حساسیت بالایی را در رابطه با محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی پیش گرفتهاند. در واقع الگوریتمها امروزه بهجای اینکه صرفا یونیک بودن ساختار جملهبندی را بررسی کنید، مفهوم را نیز درک کرده و انتظار دارند که یک وبسایت مفهومی یونیک را به اینترنت عرضه کند؛ مفهومی که همراه با اعتبار، تجربه و تخصص است.
با توجه به این مسئله، پیشنهاد میکنیم که بههیچعنوان ریسک تولید محتوا با هوش مصنوعی را نکرده و از همان ابتدا، تمامی محتواهای سایتتان را طبق یک استراتژی مشخص و بهصورت کاملا یونیک تولید کنید. اینگونه میتوانید اطمینان داشته باشید که بعد از مدتی فعالیت، نتیجه زحمات خود را خواهید دید.
جمع بندی
در این گزارش سعی کردیم تا نگاهی خلاصه به فضای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ در ایران داشته باشید. فضایی که پر از رقابت بوده و هرکدام از کسبوکارهایی که نتوانند با آن سازگار شوند، ممکن است در آیندهای نهچندان دور با مشکلات فراوانی مواجه شوند. شما نیز میتوانید با همکاری با یک شرکت تولید محتوا معتبر و پایهریزی برند خود بهشکلی اصولی، تجربهای درخشان را از حضور در فضای دیجیتال بهدست آورید.